Zakończenie roku szkolnego 2021/22

Pożegnaliśmy kolejny rok szkolny. Przed nami dwa miesiące odpoczynku, beztroskiej zabawy, słońca i podróży. Życzymy wszystkim wspaniałych wakacji!

Zielona szkoła klas V-VIII

W dniach 30 maja - 3 czerwca 2022 roku uczniowie klas V‒VIII uczestniczyli w zielonej szkole, która tym razem odbywała się w malowniczym Beskidzie Śląskim i Żywieckim. Nie zabrakło górskich atrakcji – wejścia na Ochodzitą, wjazdu kolejką na górę Żar oraz wyciągiem krzesełkowym na skocznię w Wiśle Malince. Symbolicznie przekroczyliśmy granicę Czech i Słowacji w miejscu zwanym Trójstykiem. Niektóre zajęcia były szczególnie wymagające, jak marsz na orientację, inne przyjemne i ekscytujące, jak zabawy w parku linowym czy prowadzenie quadów. Mieliśmy także okazję zobaczyć wspaniałe koronki z Koniakowa, spróbować oscypków w Centrum Pasterstwa oraz posłuchać opowieści o życiu górali w dawnych czasach w chacie Jana Kawuloka. Odwiedziliśmy również miejsce pamięci narodowej w Węgierskiej Górce, niesamowite interaktywne Muzeum Browaru w Żywcu oraz przespacerować się po klimatycznym parku Habsburgów. Wolne chwile między zajęciami wypełniały zabawy integracyjne, sport oraz śpiewy przy dźwiękach gitary.

Szlachetna Paczka

W tym roku nasza szkoła przystąpiła do akcji Szlachetna Paczka. Wybraliśmy Panią Halinę, która z powodu nieszczęśliwych zbiegów okoliczności została sama. Ma problemy z poruszaniem się, schylaniem, a codziennie czynności utrudnia poważna wada wzroku. Nie jest w stanie sama ugotować i posprzątać, wymaga pomocy opiekunki środowiskowej.

Zorganizowaliśmy zbiórkę rzeczy oraz pieniędzy dla Pani Halinki. Nasi uczniowie otworzyli ponadto „Kawiarenkę mikołajkową”. Sprzedawali świąteczne przekąski, a cały dochód przekazali Szlachetnej Paczce.

Dzięki Państwa wsparciu zebraliśmy fundusze na zakup wszystkich potrzebnych rzeczy.

Dziękujemy za Państwa empatię i serca otwarte na drugiego człowieka.

Dzień Języków

30 marca 2022 roku obchodziliśmy Dzień Języków. W naszej szkole to nie tylko atrakcje lingwistyczne. Uczniowie przygotowali tematyczne dekoracje, quizy, a także smakołyki z różnych stron świata. Nie zabrakło również tańców oraz strojów charakterystycznych dla poszczególnych krajów.

Wycieczka do Krainy Dzikiej Kaczki klas 4-5

W dniu 7 grudnia 2021r. uczniowie klas IV-V wybrali się na wycieczkę do Krainy Dzikiej Kaczki. Wzięli udział w zimowych zajęciach przyrodniczych. Spacer po lesie uwieńczony był rozgrzewającym poczęstunkiem i wspólnym wykonaniem świątecznych upominków. Największą atrakcją było karmienie owieczek.